Son dönemde Edirne’de siyasetteki değişiklikler, kentte farklı bir hava estirmeye başladı.
Bir anlamda mevcut siyasi idarecilerin değişimiyle, siyaset iyice kızışıyor.
Uzun zamandır Adalet ve Kalkınma Partisi İl Başkanlığını yürüten Sayın İlyas Akmeşe’nin yerine, İlimizin Değerli İş İnsanı Sayın Belgin İba AK Parti İl Başkanı olarak atandı.
Bu atamanın ardından, geç de olsa Edirne’de taşların yerine oturacağı inancındayım.
Kendisi, kentin gelişimi anlamında ticari anlamda risk alan ve yatırım yapan bir insandır. Kendi riski olmayan insanların, siyaseten de başarılı olmayacakları inancındayım. Bu nedenle kararın isabetli olduğunu düşünmekteyim.
Umarım kentimizin gelişimi anlamında başarılı olur.
AK Parti’deki bu değişikliğin yanında, Milliyetçi Hareket Partisi’nde de yakın zamanda bir değişikliğe gidilerek Edirne’nin sevilen siyasetçilerinden Sayın Zakir Tercan MHP İl Başkanlığına atandı.
Umarız kendisi birleştirici- bütünleştirici tavrıyla Edirne’ye hizmet noktasında taşın altına elini koyar ve kendisinden övgüyle söz ettirir.
Cumhuriyet Halk Partisi de Edirne’de delege seçimlerini tamamlamış, yönetici kadrolarını seçme yönünde çalışmalarına devam etmektedir.
Cumhuriyet Halk Partisi’nden seçilecek İl ve İlçe Başkanları da kente hizmet noktasında duyarlı, risk alan ve elini taşın altına koyan isimler olmalıdır.
Zira hizmetin siyaseti olmaz.
Yakın zamanda da gördük, Edirne’nin uzu zamandır kanayan yarası olan ve bir türlü onaylanmayan alt yapı projesi Edirne Belediye Başkanı Sayın Recep Gürkan’ın girişimleri, AK Parti Edirne Milletvekili Sayın Fatma Aksal’ın destekleriyle çözüme kavuştu.
Bu gelişme bizleri mutlu etse de, Edirne için, sadece bunun yetmeyeceği inancındayım.
Tabi ki bir kentin turizm alanında gelişip kalkınması, çeşitli yatırım ve alt yapı hizmetlerinin buna uygun hale getirilmesiyle gerçekleşebilir.
Bu anlamda Edirne’de yıllardır konuşulan, fakat halkımızın çokta net bilgi sahibi olmadığı hızlı tren projesi, Edirne’ye ulaşımın kolaylaşması ve tercih edilebilirlik anlamında önemli bir hizmet olacaktır.
Hızlı trenin Edirne’ye olumlu etkilerinin, tahminlerimizin de ötesinde olacağına inanıyorum.
Ayrıca hükümetimizin, Edirne’ye yapılması planlanan hava alanı konusunda da önceki yıllarda bazı projeleri ve vaatleri olmuş, ‘Bu kente uçak inecek’ şeklinde kamuoyuyla paylaşılmıştı.
Komşumuz Bulgaristan’ın 30 bin kişilik Svilengrad kasabasına havaalanı yapımı için çalışmalar başlamış iken, Turizm Kenti olmaya çalışan Edirne’mizde havaalanının olmaması bizce düşünülemezdir.
Edirne’ye ulaşım için devlet desteğiyle yapılabilecek hızlı tren ve hava alanı gibi yatırımların yanı sıra belediye eliyle de bazı alt yapı hizmetlerinin sağlanması, kentin hedeflerine uygun hizmetler yapılmalıdır.
Bu konulara ek olarak Edirne, Bulgaristan ve Yunanistan’a sınır olan ve 4 sınır kapısı bulunan bir kenttir. Ne ilginçtir ki, iki ülkeye sınırı olan kentimizde kayıtlı sınır ticareti yok denecek kadar azdır.
Çok basit bir örnek daha vermem gerekirse, Kapıkule’den ve Pazarkule’den yurda giren insanlar kilometrelerce zifiri karanlıkta seyahat ederek kente girmek zorunda kalmaktadırlar. Hiçbir yönetici bu manzarayı görmez mi ? Görüp de müdahale etmez mi ? Gerçekten çok merak ediyorum.
Bu anlamda Edirne Belediyesinin büyük alt yapı projeleri yapabilmesi adına devlet desteği kesinlikle şarttır.
Gerek siyasette, gerekse yönetimde uzun zamandır ilimizi idare edenler, maalesef sadece yakınlarındaki bilgisiz yağcılara göre hareket ettiler ve maalesef etmeye de devam ediyorlar.
Bu zihniyette kenti idare etmeye çalışan idareci ve siyasetçiler başarılı olamazlar, kentimize bir şey katamazlar.
Risk alınmadan lider olunmaz, büyük işler başarılamaz.
Ne demiş atalarımız, “TARLADA İZİ OLMAYANIN HARMANDA YÜZÜ OLMAZ”