Dört tekerleklilerin en hızlıları Formula1’de geride bıraktığımız hafta sonu muhteşem bir yarı izledik. Sıralama turlarında kaza yapan Schumacher’in ile Covid testinden negatif sonuç alamayan Vettel’in olmadığı yarışta Hamilton’ın Q1’i geçemeyip 15. sıradan başlaması, Alpine pilotlarının birbirleriyle mücadelesi, Alonso’nun Ocon’dan sonra Magnussen’le girdiği mücadele gibi ön sıraların hemen arkasındaki mücadeleler de birincilik için yarışan Ferrari ve Redbull pilotları dışında da rekabetin iyice kızıştığını bizlere gösterdi.
Red Bull pilotu Sergio Perez, kariyerinin ilk pole pozisyonunu aldığı Suudi Arabistan GP'ye oldukça iyi başladı ve startın ardından yerini korudu. Charles Leclerc ikinciliğini korurken, Max Verstappen iyi bir startla Carlos Sainz'ı geçti ve üçüncülüğe yükseldi.
Böylelikle ilk turun ardından sıralama Perez, Leclerc, Verstappen ve Sainz şeklinde oluştu. İlk turların en önemli mücadelesi, Esteban Ocon ve Fernando Alonso arasında yaşandı.
Ocon, Russell'a geçilmesinin ardından Alonso'nun baskısı altına girdi ve ikili birden fazla kez yer değiştirdi. Sonunda Alonso öne geçti ve takım, Ocon'dan yerini korumasını istedi.
Ferrari, yarışın 16. turunda Leclerc'i pite çağırdı. Fakat Red Bull, Perez'i pite alınca, Leclerc pist üstünde kaldı.
Perez'in pit stopundan kısa bir süre sonra Williams pilotu Nicholas Latifi, son virajda aracının kontrolünü kaybetti ve duvara çarptı. İlk başta sanal güvenlik aracı, sonra ise güvenlik aracı devreye girdi. Leclerc, Verstappen ve Sainz bu güvenlik aracı periyodunda pite girip, lastiklerini değiştirdiler. Bu, Perez'i üçüncülüğe geriletti. Güvenlik aracı arkasında yeni sıralama Leclerc, Verstappen, Perez, Sainz ve Russell şeklinde oluştu. Hamilton, 15. sıradan başladığı yarışta, güvenlik aracı döneminde pite girmedi çünkü yarışa sert lastikle başlamıştı. Bu sayede yedinci sıraya kadar çıktı. Yarış yeniden başladıktan sonra Leclerc, yerini korumaya devam ederken, Sainz üçüncülüğü Perez'den aldı. Verstappen, Leclerc'i zorlamaya çalışsa da, Ferrari sürücüsü farkı genel olarak 1.5 saniyenin üzerinde tutmayı başardı. Aynı şekilde Sainz da Perez'in kendisine yaklaşmasına izin vermedi. Son bölümde peş peşe sorunlar ortaya çıktı. İlk önce Fernando Alonso güç kaybedip son virajın ardından yolda kalırken, Daniel Ricciardo da son virajın ardından sorun yaşamaya başladı. Bunun üzerine o da pite giremeden yolda kaldı. Bu sebeple sanal güvenlik aracı devreye girdi. Bu yine önce Hamilton’a yaradı ve aradaki farkı kapamaya başladı ancak iki aracın da pit girişine yakın yerlerde kalması sebebiyle pit yolu kapandı ve Hamilton pite giremedi. Yarış tekrar başladığında Verstappen, tempoyu yükseltti ve Leclerc'i sıkıştırdı. Leclerc, son viraj öncesindeki DRS aktivasyonuna Verstappen'in gerisinde girip, start düzlüğü için yerini korumaya çalıştı. Bu hamle, Monakolu sürücüye liderliğin geri gelmesini sağladı. Fakat Verstappen pes etmedi ve bu kez Leclerc'le aynı taktiği uygulayarak, son viraj öncesindeki DRS algılama noktasına Monakolu sürücünün hemen ardında geldi. Böylelikle start düzlüğü için DRS'yi almış oldu. Verstappen, start düzlüğünde arayı kapattı ve ilk viraj öncesinde liderliği almayı başardı. Leclerc sonrasında Verstappen'i zorlasa da, Red Bull pilotu önde kalmayı sürdürdü. Yarışın kalanında Leclerc rakibini zorlamaya devam etti fakat Verstappen yerini korudu ve damalı bayrağı ilk sırada görerek galibiyete ulaşan isim oldu. Yatış sonunda Bottas, Alonso, Latifi, Riciardo yarış dışı kalında Hamilton yarışı 19. sırada bitirebildi ve 1 puan almayı başardı.
Formula2’deki temsilcimiz Cem Bölükbaşı yaptığı kaza sebebiyle tedbiren yarıştırılmadı bu sebeple Formula 2 yarışını izlemedim.
Bu hafta sonu F1 yarışı yok, hava da aşırı güzel olduğundan motosikletle dolaşmayı düşünenlere iki uyarım olacak. Öncelikle sıcağa aldırmayıp tüm koruma ekipmanlarınızı kullanın, sonra da dün ilimizde etkili olan sert rüzgarın devam edeceği söyleniyor, yan rüzgara dikkat edin.
Tekerinize taş gelmesin.