TOPRAK’LA YİNE BİR İLK

Uluslar Arası yarışlarda ülkemizi temsil eden pilotlarımız arasında ayrı bir yeri vardır Toprak Razgatlıoğlu’nun. Rahmetli Tek Teker Arif’in küçük yaşta iki tekere yüksek hakimiyet sağlayan oğlu Toprak’tan, Dünya Superbike Şampiyonu Toprak’a evrilişi ve kendisini seven, destekleyen herkesi gururlandırışı ayrı bir yazı konusu ve bunu ilerleyen zamanlarda değerlendirmeyi düşünüyorum. Şimdi gelelim Toprak’ın başardığı yeni bir “ilk”e; Moto GP motosikleti kullanan İlk Türk Pilot unvanını da aldı Toprak. Geçtiğimiz yıl Ducatilerin yanında güçsüz kalan Yamaha ile kazandığı Dünya Şampiyonluğu üzerine bu yıl da Ducatilerin çok daha hızlı olmasına rağmen onlara kafa tutması ve Motosiklet yarışlarını izleyen binlerce kişinin sosyal medyada “Toprak’ı MotoGP’de görmek istiyoruz” paylaşımları Yamaha yetkililerinin de dikkatini çekmiş olacak ki geride bıraktığımız hafta Toprak, İspanya’da Aragon pistinde Yamaha’nın MotoGP’de kullandığı M1 motosikleti ile test sürüşü yaptı. Öğleden sonra gelişen kötü hava koşulları sebebiyle denemeler yarıda kalmış da olsa, Toprak Yamaha yetkilileri üzerinde gayet olumlu etki bıraktığı kulislerde konuşuluyor. Ancak Toprak’ın 2023’te MotoGP’de olmayacağı da kesin gibi.

Ülkemizde otomobil ve motor sporlarıyla ilgilenenlerin uğrak yeri Tr.Motorspor.Com internet sitesinde yayınlanan haberde Toprak’ın açıklamasını da okumak isteyeceğinizi düşündüm.. işte Toprak’ın yorumu: “"Bu benim MotoGP Yamaha M1 motosikletiyle ilk günümdü ve Dünya Superbike'ta kullandığım R1'den tamamen farklı hissettiriyordu. Daha fazla güce sahip olan bu motosiklette farklı elektronikler, kesintisiz vites kutusu ve benim için yeni olan pek çok şey vardı. Her geçen tur daha fazlasını öğrendim çünkü Dünya Superbike Şampiyonası'ndan sonra MotoGP motosikletine uyum sağlamak o kadar da kolay değil. Neyse ki bana tavsiyede bulunmak için yanımda Cal Crutchlow vardı ve epey yardımı dokundu. Motosiklet çok hızlı olduğu için özellikle düzlükte iyi hissettiriyordu ve karbon frenleri deneyimlemek de ilginçti. Şartlar çok sıcak olduğu için motosikletle ilk hissimi elde etmek adına ilk başta 12 turluk bir bölüm atıp, sonrasında beş ya da altı turluk bölümler arttık. Aragon MotoGP yarışlarını TV'den seyrederken motosikletlerin pistteki tümsekler nedeniyle yukarı aşağı hareket ettiğini görebiliyorsunuz ve bugün bunu pistte ben de hissettim ama o kadar kötü değildi. Tüm bu tümseklerden geçerken gazı açmalısınız çükü kapattığınız takdirde motosiklet daha dengesiz oluyor. Genel anlamda çok olumlu bir testti fakat öğleden sonra yağan yağmur nedeniyle olması gerekenden kısa sürdü ve istediğim kadar tur atamadım. Yine de MotoGP testinden gerçekten keyif aldım. Bu yüzden  bana bu fırsatı verdiği için Yamaha'ya teşekkür ederim.”

FIA’YA GELİRSEK..

Geçtiğimiz hafta Formula1’de olanları konuşmaya gerek olmadığını düşünüyorum ancak bir konuya değinmeden edemeyeceğim. FIA’nın yunuslama konusunda yapacağı kural değişikliğinin tamamen Mercedes’i korumak, hatta kurtarmak amacıyla yapıldığı izlenimi Formula1 izleyicileri arasında oldukça rağbet görüyor. Lewis Hamilton’ın her hafta araçtan zor çıkarken podyuma çıkacağı yarış sonunda ceylan gibi zıplayarak çıkması da dikkatten kaçmadı ve farklı kişiler tarafından yarış sonu yorumlarına eklendi. Ayrıca Mercedes’in kural değişikliğini önceden haber almışçasına aracında değişiklik yapması da bir çok F1 izleyicisi ve bazı takım sorumluları tarafından FIA’nın Mercedes’i kurtarmaya çalıştığı ve takıma bilgi sızdırıldığı şeklinde yorumlandı. Ben bilemem, sosyal medyanın yalancısıyım.

Tekerinize taş gelmesin...