TARİHİ KEŞFETTİREN OYUN
Ömer Altaytaş, "Tarihimiz Oyunda" adını verdiği oyunu, 7. sınıf öğrencilerine Osmanlı ve Edirne tarihini öğretmek ve sevdirmek amacıyla tasarladı. Oyunun en dikkat çekici yönü, gerçek Edirne haritasının kullanılması ve tarihi eserlerin doğru konumlarıyla oyuna dahil edilmesi. Oyuncular, bu tarihi bilgileri öğrenip kendilerini test edebiliyor ve puanlama sistemi sayesinde ödüller kazanabiliyor. Bölge birinciliği sonrası Türkiye genelinde 3’üncülük elde eden oyun, büyük ilgi gördü.
YAPAY ZEKA İLE GELECEĞE ADIM
Altaytaş’ın hedefleri dijital oyunlarla sınırlı değil. Gelecekte yapay zekâ projelerine odaklanmayı planlayan genç mucit, araçlara kamera takarak tabela tespiti yapmayı veya egzersiz tanıma programı geliştirmeyi düşünüyor. Bu projeler, öğrencilerin eğlenceli bir şekilde günlük egzersizlerini yapmalarını veya omurga sorunlarını düzeltmelerini amaçlıyor.
TÜRK MİTOLOJİSİNE YOLCULUK
Bilim Şenliği’nin bir diğer ilgi çekici projesi ise Zeynep Özge Yerlikaya tarafından hazırlandı. Öğretmeni Esra Erarslan’ın desteğiyle Türk mitolojisinden esinlenerek tasarlanan "Mit-Türk Budun" adlı masa oyunu, TÜBİTAK Bölge Finali’ne çıktı. Dört kişiyle oynanan bu oyunda, oyuncular mitolojik karakterleri tanıyarak ve çeşitli kartları kullanarak hedefe ulaşmaya çalışıyor.
EFSANELERİN PEŞİNDE
Yerlikaya, projesi hakkında, "Mit-Türk Budun, Türk halkının mitlerini konu alıyor. Oyun, başlangıç noktasından itibaren mitolojik karakterleri toplayarak ilerliyor. Her karakterin değeri 10 puan ve bu puanlar, oyunu kazanmak için kritik. Güç kartları, hikâye kartları ve koruma kartlarıyla oyun zenginleşiyor. Bu karakterleri 3D yazıcıyla kendimiz tasarlayıp boyadık. Projem TÜBİTAK Bölge birinciliği aldı ve Türkiye finaline kadar ilerledi. Gelecek için bu projeyi geliştirmeyi ve patent almayı düşünüyorum," ifadelerini kullandı.
Genç mucitlerin yenilikçi projeleri, sadece akademik başarıları değil, aynı zamanda yaratıcılıklarını da ortaya koyarak ilham verici bir örnek teşkil ediyor.
Mert Hamarat