ENGELLİLER İÇİN ERİŞİLEBİLİRLİKTE BÜYÜK ADIMLAR

İl Genel Meclisi’nin 2025 yılı ocak ayı toplantılarında, engelli bireylerin eğitim ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik hazırlanan kapsamlı rapor ele alındı. Komisyon Başkanı Halil Akdağ, mevcut durumu ve hedeflenen çalışmaları detaylı bir şekilde anlattı.

ENGELLİLER İÇİN ERİŞİLEBİLİRLİKTE BÜYÜK ADIMLAR

İl Genel Meclisi’nin 2025 yılı ocak ayı toplantılarında, engelli bireylerin eğitim ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik hazırlanan kapsamlı rapor ele alındı. Komisyon Başkanı Halil Akdağ, mevcut durumu ve hedeflenen çalışmaları detaylı bir şekilde anlattı.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
06 Ocak 2025 Pazartesi 00:00
ENGELLİLER İÇİN ERİŞİLEBİLİRLİKTE BÜYÜK ADIMLAR

Edirne İl Genel Meclisi’nin 2025 yılındaki ilk toplantısını Meclis Çiğdem Gegeoğlu başkanlığında gerçekleştirdi. Toplantıda Eğitim, Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu’nun hazırladığı, engelli bireylerin yaşam standartlarını iyileştirmeye yönelik çalışmaların ele alındığı rapor görüşüldü. Raporu sunan Komisyon Başkanı Halil Akdağ, özellikle işitme ve görme engelli bireyler başta olmak üzere, tüm özel gereksinimli vatandaşlar için yapılan projeleri ve düzenlemeleri detaylı bir şekilde kamuoyuyla paylaştı.

ÖZEL EĞİTİMDE ÇARPICI RAKAMLAR

Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün verilerini aktaran Akdağ, özel gereksinimli bireylerin eğitimi için kapsamlı bir altyapı oluşturulduğunu belirtti. İl genelinde:17 özel eğitim okulu,4 özel eğitim kurumu,78 özel eğitim sınıfı,169 destek eğitim odası hizmet veriyor.

Bu kurumlarda, toplamda 365 öğrenci özel eğitim okullarında, 253 öğrenci özel eğitim sınıflarında eğitim alıyor. Ayrıca, 982 öğrenci kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi ile eğitim hayatını sürdürüyor. Akdağ, bir görme yetersizliği olan öğrencinin sağlık durumu nedeniyle evde eğitim hizmetinden yararlandığını da sözlerine ekledi.

Komisyon raporunda, görme engelli bireylerin eğitimi için sesli kitaplar, Braille alfabesi ile yazılmış materyaller ve dijital çözümler gibi kaynakların sunulduğu belirtildi. Ayrıca, okulların fiziksel altyapılarının engelli bireyler için erişilebilir hale getirilmesine yönelik çalışmaların hızla devam ettiği ifade edildi. Bu çalışmalar kapsamında engelli rampaları, asansörler, geniş kapılar ve özel donanımlar gibi düzenlemeler hayata geçirildi.

Akdağ, sadece fiziksel düzenlemelerin yeterli olmadığını belirterek, toplumsal farkındalık yaratmanın önemine vurgu yaptı. “Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü, engellilik konusunda toplumun daha bilinçli hale gelmesi için çeşitli eğitim ve farkındalık programları düzenliyor” diyen Akdağ, bu tür etkinliklerin engelli bireylerin topluma entegrasyonunu artıracağını söyledi.

Komisyon raporunda ayrıca, engelli bireylerin ekonomik hayata katılmalarını sağlamak amacıyla düzenlenen mesleki eğitim programlarına da yer verildi. Akdağ, iş gücü piyasasına katılmak isteyen bireyler için çeşitli meslek kursları ve sertifika programlarının düzenlendiğini ifade etti. Bu programlar sayesinde, engelli bireylerin meslek edinmeleri ve ekonomik bağımsızlıklarını kazanmaları hedefleniyor.

HEDEF DAHA İYİ BİR YAŞAM KALİTESİ

Toplantıda söz alan diğer üyeler, engelli bireylerin eğitim ve yaşam kalitesinin artırılması konusunda görüşlerini dile getirdi. Yapılan çalışmaları memnuniyetle karşıladıklarını ifade eden üyeler, bu adımların sürekliliğinin ve geliştirilmesinin önemine dikkat çekti. Özellikle, kırsal bölgelerde yaşayan engelli bireylerin eğitim hizmetlerine daha kolay erişebilmesi için taşımacılık ve lojistik çözümler üretilmesi gerektiği vurgulandı.

Komisyon Başkanı Halil Akdağ, “Hedefimiz, Edirne’deki tüm engelli bireylerin eğitimden sosyal hayata kadar her alanda eşit imkanlara sahip olmalarını sağlamak. Bunun için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” dedi.

Edirne İl Genel Meclisi toplantılarının devamında, engelli bireyler için sunulan hizmetlerin genişletilmesi ve erişim alanlarının artırılması için atılacak yeni adımlar ele alınacak.

Mert Hamarat

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.