Covid 19 pandemisi sonrası Türkiye’nin artan ihracatı, karayolu taşımacılığının yanı sıra Demiryolu taşımacılığını da vazgeçilmez hale getirdi.
Bunu bizzat Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu söylüyor.
Bulgar mevkidaşı Hristo Aleksiev ile Kapıkule Sınır Kapısı’nda bir araya gelen Karaismailoğlu “ Demiryolundaki kapasiteyi oldukça arttırmamız gerekiyor ve en büyük gündemimiz bu.” diyor ve ekliyor “İnşallah önümüzdeki günlerde demiryollarındaki geçişleri çok daha fazla arttıracağız.”
Sayın Bakan’a katılıyorum.
Demiryolu taşımacılığı; çok fazla miktarda yükün daha kısa sürede transfer edilebilmesi ve nakliye maliyetinin daha düşük olması gibi nedeniyle tercih sebebi olmaya başladı.
Bu, trenlerle yapılan yük taşımasında bazı sorunları beraberinde getirdi.
Öncelikli sıkıntı ihracatçı firmaların yükleme yapacak boş vagon tedarik sorunu gelmekte.
Yetkili kurum tarafından daha fazla vagon tedariği sağlanmalı ve ihracatçı firmaların önü açılmalıdır.
Bir diğer sorun da; yüklü vagonların sınır geçişlerindeki bekleme sürelerinin çok fazla olması. Bu bekleme süresinin başlıca nedeni, X-ray taramasının bütün ihracat vagonlarına uygulanıyor olmasıdır.
Karayolu taşımacılığında X-ray uygulaması yüzde 10 ile sınırlıyken demiryolu taşımacılığında istisnasız tüm ihracat trenlerine uygulanması, trenlerin bekleme süresini daha da uzatacaktır.
Eğer uluslararası taşımacılıkta yeni dönem başlatılmak isteniyorsa bu sorunlar ivedilikle çözüme kavuşturulmalıdır.