Eğitim-Sen Şubesi Başkanı Ahmet Acet, MEB'in müfredat değişikliklerini eğitim sendikalarından ve kamuoyundan uzak bir şekilde hazırladığını vurguladı. Müfredatın kimler tarafından ve nasıl geliştirildiği konusunda kamuoyuna açık bir bilgilendirme yapılmadığını belirten Acet, "müfredat değişiklik sürecinin kamuoyuna açık ve şeffaf şekilde yürütülmemiş olması, yeni müfredata yönelik tepkilerin haklılığını ortaya koymaktadır" dedi.
Bilimsel Eğitim Geri Planda
Yeni müfredatta bilimsel eğitimin geri plana itildiğini ifade eden Acet, "MEB’in öncelikli hedefi eğitimin bilimsel esaslara dayanmasından çok, iktidarın siyasal ideolojisinin eğitim müfredatı ve ders kitapları üzerinden öğrencilere aktarılmasıdır" şeklinde konuştu. Ayrıca, müfredatın 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' başlığı ile sunulmasının tesadüf olmadığını söyledi.
İtaatkâr Nesiller Yetiştirme Hedefi
Müfredat değişikliklerinin asıl hedefinin sorgulamayan ve itaatkâr nesiller yetiştirmek olduğunu söyleyen Acet, "bilim, tarih, felsefe ve sanat dersleri sadeleştirme adı altında hedef alınmıştır" dedi. Ayrıca, bazı derslerde ünite ve kazanım sayılarının azaltılarak, Türk-İslam sentezi yaklaşımının merkeze alındığını belirtti.
Eğitim-Sen Mücadeleye Devam Edecek
Ahmet Acet, Eğitim-Sen olarak laik ve bilimsel eğitimden uzak, dini esaslara dayalı toplum modelini temel alan yeni müfredatı reddettiklerini belirtti. "eğitim ve bilim emekçileri başta olmak üzere, öğrencilerimiz, velilerimiz ve tüm kamuoyu ile birlikte müfredat değişikliklerine karşı birlikte mücadelemizi sürdüreceğiz" diyerek sözleriyle sonlandırdı.
Mert HAMARAT