LASTİKLERİNİZ KIŞA UYGUN OLMALI

Türkiye'nin bir çok yerine aniden yağan kar yağışı, Edirne'de ki araç sahiplerini harekete geçirdi. Araç sahipleri kış lastiklerini taktırarak, aniden gelebilecek kar yağışı için hazırlanıyor. Lastik satıcısı Ahmet Biçer, kış lastikleri ile 4 mevsim araç lastiklerinin aynı etkide olmadığını dile getirerek, kış lastiklerinde nelere dikkat edilmesi gerektiğini bir bir anlattı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının düzenlemeleri kapsamında 1 Aralık ile 1 Nisan tarihleri arasında tüm ticari araçlarda kış lastiği kullanımı zorunluluğu bulunuyor. Ülkemizde aniden gelen kar yağışı araç sahiplerini harekete geçirerek, araçlarına kış lastiği taktırmaya başladı.

Lastikçiler son günlerde yoğunluk yaşamaya başladı. Lastikçi Ahmet Biçer, gazetemize yaptığı açıklamada, havaların soğumasıyla birlikte kış lastiklerinin de değişim süreçleri başladığını hatırlattı.  Ticari araçlarda yasal tarihin 1 Aralık da başladığını da dile getirene Biçer, şunları söyledi:

"Özellikle ticari araçlarda bu tarihte kış lastiklerinin değişmesi gerekiyor. Kış lastikleri eksi derece havalarda, yolu tutuşu ve yola hâkimiyeti daha fazla hissediliyor.

Yasal tarih henüz gelmese de sürücüler kış lastiklerini taktırmaya başladılar, bir yoğunluk mevcut. Özellikle ticari ve yurt dışına çıkan araçlar şuan daha fazla değişim yaptırıyorlar.

LASTİK FİYATLARI, GEÇEN GENEYE GÖRE YÜZDE 60 ARTTI

Dövizdeki artıştan kaynaklı kış lastiklerinin fiyatları ise geçen seneye göre artmış durumda. Aralık ayının da yaklaşmasıyla birlikte tüm lastik firmaları yüzde 8 oranında zam yapıyorlar. Aralık ayı itibariyle yüzde 8 oranında bir zam uygulanmış olacaktır. Geçen seneyi bu seneyle kıyasladığımızda ortalama yüzde 50 oranında artışlar oldu. Markadan markaya göre bakıldığında yüzde 70 oranında artış görülen lastikler de var.

KIŞ LASTİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Kış lastiğinde genelde M+S özelliğine bakıyorlar. Fakat kış lastiğinin olması gereken ibare alphin dediğimiz dağ sembolüdür. Yani lastiğin yanak kısmında kar sembolü olması lazım. Eksi havalarda çalışması için dağ işareti çok önemlidir.

Dört mevsim lastiklerde M+S dediğimiz özellik var fakat buz yollar için çok kullanışlı değildir. Buzlu havalarda dört mevsim lastiklerden kış lastiği kadar verim alamayız, vakum özelliği kış lastiği gibi buzlu yollara uygun değildir. İki senedir doğru düzgün kış havası görmedik. Özellikle sabah saatlerinde aracına binenler iki üç günlük buzlu yol gördüler. Kış lastiği dediğimiz alphin özellikli lastikler yola yapışma özelliğine sahip, vakum görevi görüyor. Dört mevsim lastik biraz daha yazlık bölgelerde tercih ediliyor.

Genelde müşteriler yaz kış lastik değişimi yapmak istemiyorlar. Bu sebeple dört mevsim lastik isteyen müşterilerimiz, kış lastik değişiminden çekindikleri için kış lastiklerine sıcak bakmıyorlar.  Ortalama 45 bin kilometreye kadar değişiyor. Ama tam verim almak için 40 bin km idealdir. Bir de kauçuk özelliği var. Lastiği sıfır taktıktan sonra 5 yıl kullanılabilir. Mesela 2023 yılındayız, bu yıl takılan bir lastiği 2028 yılında değiştirmek gerekiyor. Çünkü 2023 yılında yola atılan kimyasalların lastiklere verdiği zarar, kauçuk maddesini zaman içerisinde sertleştiriyor."

Yavuz Göktaş

banner8
Haberler