Çağlayan, adaylığını açıkladı

Edirne Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası'na başkan adaylığını açıklayan taksici esnaflarından Erdal Çağlayan, geçtiğimiz günlerde belediye meclisinde alınan ve taksilerin duraklar arası naklini öngören maddeyle ilgili açıklamalarda bulundu. Çağlayan, bu karara karşı olduğunu ve duraklar arası taksi naklinin doğru olmadığını belirtti.

    Taksici esnafı Erdal Çağlayan, dün Edirne'de bulunan bir tesiste toplantı yaparak Edirne Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası'na başkan adaylığını açıkladı. Çağlayan başkan adaylığı konuşmasında da eleştirildiği belediye meclis kararıyla ilgili kararı bir gazetecinin olası bir başkanlık durumunda bu kararı nasıl değerlendireceğini sorması üzerine, “Kesinlikle karşı çıkacağız. Bu karar taksicilerin hiçbirinin onayını almaz. Düzenlemede sıkıntı yok. Yapılış esnasında yanlışlar var. Benim sıkıntım bu noktada.” cevabını verdi.
    Çağlayan, korsan taksi konusunda yüzde 100'ün üzerinde bir artışın olduğunu ifade ederek, “Bu süreçte hepimiz araçlarımızı ÖTV indiriminden yararlanarak değiştirdik. Odamız şunu yapabilirdi, 2 araç aldığın zaman filo indiriminden yararlandırılabilirdi. Burada sorumluluk alarak oda bunu yapabilirdi. 3'er bin TL indirimle çok rahat alabilirdik. Ama hepimiz gidip bireysel aldık araçlarımızı. Mesela biz durak olarak gidip toplu alsaydık araçlarımızı toplu filo indiriminden yararlanabilirdik ve güzel olabilirdi. Bunları eleştirmek bizim hakkımız. Malum korsan taksi olayımız var. 4 yıl önceyle şu anki süreye baktığımızda korsan takside yüzde 100'ün üzerinde artış var şehrimizde. Bunu hepimiz yaşıyor ve görüyoruz. Gündemden hiç düşmemesi gereken bir konuydu ama hiçbir zaman gündeme gelmedi. Her gün artarak bu korsan taksiler içimizde fink atıyorlar” şeklinde konuştu. 
“KİLOMETRE BAZINDA EN DÜŞÜK ÜCRETLE ÇALIŞAN ŞEHİRİZ”
    Çağlayan, Türkiye geneli baz alındığında kilometre bazında en düşük ücretle çalışan taksicilerin kendileri olduğunu ifade ederek, “Edirne'deki taksiciler hala kilometre bazında en düşük ücretle çalışan taksicilerdir. Biz bunu gururla söylüyoruz, sitem etmiyoruz. Bizim sıkıntılarımızı yüksek tondan haykıran hiç olmadı. “ dedi.
    Türkiye'nin hiçbir yerinde olmayan bir uygulamaya tabii olduklarını belirten Çağlayan, “Taksi yönetmeliği hassastır bizim için. Bizim anayasamızdır taksi yönetmeliği bütün çalışma kurallarımızı belediye denetiminde belirler. 2005 yılında değişmiş belediyeye geçmiştir bu yetki, o güne kadar geriye gittiğimizde o günden bugüne taksilerle ilgili karar alınırken kimse bize fikrimizi sormadı. Halbuki biz işin erbabıyız. Bu işin çilesini çeken biziz. Objektif çok sayıda arkadaşımız var, fikir beyan edebilecek. Kimse çağırmadı bizi, fikrimizi soran olmadı. Biz bugün Türkiye'nin hiçbir yerinde olmayan bir uygulamayı yaşıyoruz. Hatchback araba alamıyoruz. Sedan ya da Stejin araba almamız gerekiyor. Çok da mantıklı bir gerekçesi yok. Stejin araba alacaksın, eşya taşıyacaksın. O zaman bende şunu diyorum. Şehiriçinde çalışan minibüslerin yan ve ya arka bagajını açarak bagaj taşıma yetkisi var mı? Yok. Bana bagaj taşıyacaksın araba al diyorsun, ama minibüslere bagaj taşıdığı için ses çıkarmıyorsun. Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu? Bana sabaha kadar çalışacaksın nöbet tutacaksın, diyorsun. Diğer taraftan 81 ilin hiçbirinde olmayan uygulamayı getiriyorsun. Sabaha kadar minibüsler çalışıyor. Tamam çalışsın ama ortada bir denge var. 81 ilin içinde diğer belediyeler bunu yapmak istemiyor mu? Ama ortada bir denge var. Bu dengeye aykırıdır. İşin can alıcı noktası ise, bu çalışmadan minibüsçü arkadaşların rahatsız olduğunu biliyoruz ama hiçbir şekilde dile getirmiyorlar.” dedi.
    Belediye meclis kararında çıkan bir maddeyle rantın önünün açılacağını söyleyerek, “Son belediye meclis kararında Nakitbahis yönetmeliğimizdeki bir madde daha değişti. Belki eleştiri konusudur, değişmesi gerekiyordur, daha önceki yönetmelikteki o madde rant sağlıyor olabilir. Gerekçesi bu olabilir, ki gerekçesini de yazmadılar. Ama o değiştirilen madde, eskiden rant sağlıyorsa şimdi çok daha fazla ranta açık oldu. Bir meslek grubuyla bu kadar oynanmaz. Bizim bir plaka değerimiz var, beklentimiz var. Plaka değerleri bizim emekliliğimizdir, tazminatımızdır.” şeklinde konuştu. 
Çağlayan, son olarak, “Bu kadar sıkıntıyı dile getirdikten sonra tabii ki adayız. Bu yanlışları düzeltmek adına adayız. Oda tarafsızlığını yitirdiğinden dolayı adayız. Odanın itibarını arttırmak için adayız. Yapılanları diğer meslek grubuna yapmamak için adayız. Oda esnafın odasıdır. Edirne'de en güçlü durumda olan oda bizim odamızdır. Ama vezne görevinden başka hiçbir hizmeti olmayan oda yine bizim odamızdır. Esnaf sıkıntısı olduğu zaman göğsünü gere gere odaya gelecek. Belki muvaffak olamayız birçok şeyde ama esnaf şunu bilecek: Mücadele ediyorlar, bizim için uğraşıyorlar.” ifadelerini kullandı.
    “RANTA ÇOK AÇIK BİR MADDE”
    Toplantı bitişinde bir gazetecinin belediye meclis kararıyla ilgili sorduğu sorulara ise Çağlayan, “Bu alınan kararın uygulanabilir, hakkaniyetli ve adil bir tarafı zerre kadar yok. Belirttim, bu alınan kararla ilgili gerekçeyi bile açıklamadılar. Eski yönetmelik belki bazı rantlara sebep olabiliyordu, ancak şimdiki yönetmelik kat be kat rantlara olanak sağlıyor. Plaka değerleri vardır. Benim plakam 400 bin lira, senin plakan 200 bin lira değerinde sen 200 bin liralık plakanla 400 bin liralık durağa taşınıyorsun. Bu hiçbir şekilde 'hakkaniyetli' sayılmaz. Evet durak düzenlemesi yapılabilir ama bu şekilde değil. Esnafın düşüncelerine başvurulmadan yapılan bu tarz düzenleme bizlere problem çıkartacaktır. O nedenle fikrimizi beyan edelim, karar verici merciler sizlersiniz zaten. Bizim isteğimiz; bizim duygu ve düşüncelerimizi de müracaat edin. Şoförler Odası bu noktada bizi savunmuyor. Bizim sıkıntımızı bizim dertlerimizi dinlemiyor. Belediye ne yaparsa şoförler de onu yapıyor. Yani Şoförler Odası bizim sıkıntılarımızın, dertlerimizin içeriğinden bahsetmiyor. Biz bu noktada belediyeyi eleştirmiyoruz. Belediyeye oda imzalı kararlar gidiyor. Biz buna itiraz ediyoruz. Diyoruz ki bizim dertlerimizi, sıkıntılarımızı dinleyin.  Bu düzenleme ranta çok açık maddedir.” cevabını verdi. 
    “BAŞKAN OLURSAM KESİNLİKLE KARŞI ÇIKACAĞIM”
    Olası bir başkanlık durumunda bu kararı nasıl değerlendireceğinin sorulması üzerine Çağlayan, “Kesinlikle karşı çıkacağız. Bu karar taksicilerin hiçbirinin onayını almaz. Düzenlemede sıkıntı yok. Yapılış esnasında yanlışlar var. Benim sıkıntım bu noktada. Bu konuyla ilgili ilerleyen haftalarda görüşlerimizi beyan edeceğiz. Bu karar hiçbir camianın kabul etmeyeceği bir durumdur. İnanıyorum ki belediye de bu yanlıştan dönecektir. Bu kararı Belediye Meclisi fiilen çalışan 450 taksicinin hiçbir rızası olmadan kabul edilen bu kararı geri çekeceğine inanıyorum. Yeter ki bu sıkıntıları başkana iletelim. Şu ana kadar başkandan randevu alıp da görüşme şansımız olmadı” şeklinde cevap verdi. 

banner8
Haberler