SU GÜNDEMİNDEKİ SONUÇLAR ŞAŞIRTTI

Küresel iklim değişikliğiyle birlikte, dünyanın gündeminde olan “temiz su” konusu, Türkiye’de de çeşitli başlıklarla birlikte konuşuluyor. Damacanadan, plastik şişelere, belediyelerin içme suyu yatırımlarından su fiyatlarına kadar, birçok konu sosyal medyada da yorumlandı.

SU GÜNDEMİNDEKİ SONUÇLAR ŞAŞIRTTI

Küresel iklim değişikliğiyle birlikte, dünyanın gündeminde olan “temiz su” konusu, Türkiye’de de çeşitli başlıklarla birlikte konuşuluyor. Damacanadan, plastik şişelere, belediyelerin içme suyu yatırımlarından su fiyatlarına kadar, birçok konu sosyal medyada da yorumlandı.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
11 Haziran 2024 Salı 00:00
SU GÜNDEMİNDEKİ SONUÇLAR ŞAŞIRTTI

MTM Medya Takip Merkezi’nin profesyonel dijital medya dinleme platformu DigiLUP verilerine göre, sosyal medya kullanıcıları, su ile ilgili birçok konuyu paylaşımlarına yansıttı.

DigiLUP ekibinin hazırladığı, Mayıs ayını kapsayan, yeni araştırmada, sosyal medyadaki “su” yorumlarının öne çıkan detayları var.

DAMACANALAR TARTIŞILDI

Araştırmaya göre, Mayıs ayında, su ile ilgili binlerce paylaşım yapıldı. En fazla paylaşım yoğunluğu, 22 Mayıs’ta gerçekleşti. Bu tarihte yapılan paylaşımlarda; TBMM'de tasarruf tedbirleri kapsamında mutfaklarda ve çay ocaklarında damacana su yerine arıtılmış musluk suyu kullanılmasına dönük karar yorumlandı.

Damacana ile ilgili bir diğer konu, Damacana fiyatlarına gelen zam oldu. Yorumlarda, 19 litrelik Damacana suyun fiyatının 100 TL'ye ulaştığı, 1 bardağının 1 TL'ye geldiği vurgulandı.

Bununla birlikte, tüm ambalajlı su fiyatları, sosyal medya paylaşımlarında yorumlandı.

SUDER’İN AÇIKLAMALARI YANSIDI

Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER)’in sektörle ilgili açıklamaları sosyal medyaya yansıdı. Yansımalarda sektöre dair sayısal bilgilere yer verildi. Bazı bilgiler şöyle;

-Damacana satışı yüzde 4,5 küçülerek 5,3 milyar litre olurken pet şişe satışının yüzde 8,1 büyüyerek 5,5 milyar litre olması

-Ambalajlı su sektörünün 2023'te toplam üretimde yüzde 1,6’lik büyüme kaydederek 10,8 milyar litrelik pazar hacmine ulaşması

İÇME SUYU YATIRIMLARI

Su ile ilgili konuşmalarda, içme suyuna dair yorumlar da öne çıktı. Başta belediyelerin içme suyu yatırımları olmak üzere, sosyal medya kullanıcıları içme suyu kullanımını önemsediğine dair yorumlarda bulundu.

SOSYAL MEDYADAKİ ALGI NÖTR

Araştırmaya göre, sektörün sosyal medyadaki algısı genel olarak nötr.

Paylaşımların; yüzde 66’sı nötr, yüzde 30.5’i negatif, yüzde 3,6’sı pozitif oldu.

Pozitif paylaşımlar arasında; ambalajlı su sektörünün 2023'te büyüme kaydetmesi, su kesintileri nedeniyle damacana su kullanımının artması ve bazı markaların beğenilmesi ile ilgili paylaşımlar öne çıktı.

Negatif paylaşımlarda; TBMM’de damacana su kullanımının yasaklanması, damacana su fiyatının artması ve Düzce’de bir belediyeye ait kanalizasyon temizleme aracının biriktirdiği lağım suyunu İstanbul'un içme suyu ihtiyacını karşılayan Melen Çayı'na boşaltması ile ilgili paylaşımlar görüldü.

Nötr paylaşımlarda ise; damacana satışının küçülerek pet şişe satışının büyümesi ve belediyelerin içme suyu yatırımları, yer aldı.

DEMOGRAFİDE ERKEKLER ÇOĞUNLUKTA

Sosyal medyada konuyla ilgili paylaşım yapan profillerin demografik yapıları incelendiğinde, erkek kullanıcıların çoğunlukta olduğu görülüyor.

Sosyal medya kullanıcılarının cinsiyet dağılımının yüzde 25’ini kadınlar ve yüzde 75’ini erkekler oluşturmakta. İçerik yoğunluğunu en çok arttıran sosyal medya kullanıcısı yaş aralığı ise 25-34 yaş aralığında.

Kullanıcıların öne çıkan mesleklerinde; Politikacı, Üst Düzey Yönetici, Mühendis ve Yazar var.

Paylaşımların yüzde 37,9’u kurumsal, yüzde 62,1’i kişisel sosyal medya hesaplardan yapıldı.

Haber Merkezi

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.