Ekonomik gelişmelerin ardından yaşanan fiyat artışı yaklaşık 6 aydan beri sabit sürüyor. Bununla birlikte 2. El otomobil satışları Edirne’de de durma noktasına geldi. Galerici esnafı, aylardan beri satış yapamazken, daha çok takas yönteminin benimsenmeye başladığını ifade ediyor.
2. el otomobil piyasasının uzun süreden beri durgun olduğunu belirten galericiler, fiyatı daha uygun olan araçların satışının gerçekleştiğini, ancak lüks otomobillerde satış olmadığını söylüyor.
Daha önce otomobilde cip krizi yaşanırken, pandemi ile birlikte bir çok markada sıfır otomobil üretimi durmuştu. Son 6 ay içerisinde fabrikaların faal duruma geçmesi ile birlikte bayilerde 0 araca ulaşım kolaylaştı. Daha önce yüksek fiyatlarla 2. el otomobil alanlar bunu yatırım aracı olarak gördü. Bayilerde satışa çıkan araç sayısı artınca, 2. el oto yatırım aracı olmaktan çıktı.
Otomobil firmalarının piyasaya araç süresi ile birlikte bolluk yaşanırken, galericiler “bu da en büyük etken oldu. Önceden araç yoktu ikinci el otomobiller yatırım aracı olarak görüldü. Dolayısıyla fiyatlarda çok yükseldi. 0 araçlar çoğalınca kullanılmış araç piyasası çöktü. Otomobil yatırım aracı olmaktan çıktı” diye konuştular.
ORTA SEGMENTLER GÖZDE
2. el otomobil piyasasında daha çok 1 milyonun altındaki araçlar talep görüyor. Lüks otomobillere ilgi olmazken, zorunlu ihtiyaç sahiplerinin daha çok galericilerin kapısını çaldıkları belirtiliyor.
En fazla 500 ile 600 bin lira arasında otomobillerin satıldığına dikkat çeken galericiler, “Ucuz otomobiller ilgi görüyor. O da zorunluluktan dolayı. Araca ihtiyacı olan araç alırken, ikinci bir seçenek olarak da takas yöntemini kullanmak istiyor. Banka faizleri yüksek olduğu için otomobil yerine vatandaşlar parasını bankada değerlendiriyor. Faizler düşmediği sürece araç satışlarında canlılık olmaz” ifadelerini kullanıyor.
Bülent Sarıçiçek