"FİYAT GEÇİŞLERİ, BAKKALI ERİTİP KÜÇÜLTÜYOR"

Enflasyonda yaşanan artış nedeniyle gıda ürünleri de yerinde durmuyor. Sürekli yaşanan fiyat geçişleri, tüketiciyi zorlarken mahalle aralarındaki bakkalın da en büyük sorunu haline geldi. Fiyatların sık bık değişmesi küçük esnafın sermayesinin erimesine yol açıyor. Edirne Bakkallar ve Tekel Bayi Esnaf Odası Başkanı Süleyman Yaşagör, "Yani fiyat geçişleri sürdüğü sürece, bizim sermayemiz günden güne eriyip, küçülüyoruz” dedi.

"FİYAT GEÇİŞLERİ, BAKKALI ERİTİP KÜÇÜLTÜYOR"

Enflasyonda yaşanan artış nedeniyle gıda ürünleri de yerinde durmuyor. Sürekli yaşanan fiyat geçişleri, tüketiciyi zorlarken mahalle aralarındaki bakkalın da en büyük sorunu haline geldi. Fiyatların sık bık değişmesi küçük esnafın sermayesinin erimesine yol açıyor. Edirne Bakkallar ve Tekel Bayi Esnaf Odası Başkanı Süleyman Yaşagör, "Yani fiyat geçişleri sürdüğü sürece, bizim sermayemiz günden güne eriyip, küçülüyoruz” dedi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
12 Ocak 2024 Cuma 00:00
"FİYAT GEÇİŞLERİ, BAKKALI ERİTİP KÜÇÜLTÜYOR"

Yaşanan enflasyon nedeniyle fiyatlar yerinde durmuyor. Bu durum hem tüketiciyi hem de küçük esnafı zorlar hale geldi.

Konuyla ilgili gazetemize açıklamalarda bulunan Edirne Bakkallar ve Tekel Bayi Esnaf Odası Başkanı Süleyman Yaşagör, fiyat geçişlerinin küçük esnafı zorladığını dile getirerek, şunları söyledi:

"Fiyat geçişleri tabi ki küçük esnafı zor durumda bırakıyor. Genelde sermaye de yükselmiş oluyor. Bizim takviye sermaye bulmamız lazım. Bunu ya mal varlığımız varsa, malımızı satıp koymamız lazım veya kredi kullanmamız lazım. Baktığınız zaman bugünkü şartlarda kredi kullanma mümkünatı yok. İstesen bile bankalar bile bu anlamda kredi veremiyor veya çok büyük maliyetlerle elde etmiş oluyorsun. Dolayısıyla para kazanamamış olursun. Yani fiyat geçişleri sürdüğü sürece, bizim sermayemiz günden güne eriyip, küçülüyoruz.

FİYATLARIN DURAĞANA GEÇMESİ BİZİ RAHATLATIR

“Tabi ki bir an önce fiyatların belli bir düzeyde durağana geçmesi, bizi biraz rahatlatır. Çünkü sattığımızı yerine koyamıyoruz. Bizim küçük esnafımız, malı bittikten sonra talep ediyor veya toptancısından getirtiyor, rafına koymaya çalışıyor. Satmış olduğu 10 liralık malı, gidip 11 liraya almış oluyor. 11 liradan satarsa 12 liraya alıyor. Dolayısıyla devamlı sermayesi küçülmüş oluyor ve çeşitliliği de azalmış oluyor. Onun için bu gibi durumlarda küçük esnaf ayakta durmakta zorlanıyor.

BAKKALLAR REKABET ORTAMI YARATMALI

“Bu anlamda bakkalların araştırmacı olması lazım. Ticaret, bir yerde de algı yaratmak. Yani sezon dışı dediğimiz ürünlerle rekabete girmek. O ürünleri, müşteriye daha ucuz satabilme algısını yaratıp,  belli alanlarda biraz daha rekabet gücünü ön plana çıkartıp, daha rekabetçi olmaya çalışması lazım. Ama bakıyoruz, bu fiyat geçişleri durağana girmediği sürece de hiçbir küçük esnaf rekabetçi konumuna da gelemiyor. Bu anlamda esnafın ayakta durması bundan dolayı da zorlaşıyor. Ama tabi esnaf arayış içerisinde olmalı, piyasayı çok güncel takip etmeli. Elindeki malı mümkün olduğu kadar yarıya indiğinde, yerine yeni mal koymanın yollarını bulmalı. Tezgahını sıfırlamadan o çeşidini tamamlamalı. Bunu yapabilenler ayakta kalabilecektir. Yapamazlarsa esnaf sayısı düşecektir.

KREDİ KARTI KOMİSYONLARI BİZİ SORA SOKUYOR

Nakit satışlarımız günden güne, devamlı azalıyor. Dolayısıyla müşteriler kredi kartını daha çok kullanıyor. Çoğu esnafımızda pos cihazı var, kullanıyoruz. Tabi ki cihazdan ücret alındığı zaman, 28-30-32 günde ücretin bize geri dönüşü var. Ertesi gün ücret almak istediğimiz zaman, tabi ki banka komisyonları çok yüksek, dolayısıyla bazı ürünlerde pos çekmeme veya komisyon isteme gibi bir durumumuz var. Dolayısıyla bunlar da komisyon rakamlarını çok yüksek düzeyde artıracak. Rakamlar da kurtarmıyor veya müşteriler o komisyonu vermek istemiyor. Dolayısıyla kredi kartı kullanımı çoğaldıkça, bizim satışlarımızda düşme oluyor.”

Yavuz Göktaş

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.