EMLAKÇININ “TAPUDAN YARDIM” TALEBİ

Pandemi döneminde Tapu Müdürlüklerine gidilmeden ‘web’ tapu sistemine geçilmişti. Sistem bugüne kadar güzel bir şekilde ilerlemesine rağmen, halen sistemi kullanamayan vatandaşlar olduğu ve bu vatandaşlar için tapunun eski sisteminin de faal olarak kullanılması istendi. Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, eline evraklarını alıp tapuya giden vatandaşların geri gönderilmemesi ve buradan da işlemlerinin başlatılmasını talep etti.

EMLAKÇININ “TAPUDAN YARDIM” TALEBİ

Pandemi döneminde Tapu Müdürlüklerine gidilmeden ‘web’ tapu sistemine geçilmişti. Sistem bugüne kadar güzel bir şekilde ilerlemesine rağmen, halen sistemi kullanamayan vatandaşlar olduğu ve bu vatandaşlar için tapunun eski sisteminin de faal olarak kullanılması istendi. Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, eline evraklarını alıp tapuya giden vatandaşların geri gönderilmemesi ve buradan da işlemlerinin başlatılmasını talep etti.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
20 Aralık 2022 Salı 06:00
EMLAKÇININ “TAPUDAN YARDIM” TALEBİ

Pandemide başlayan “web” tapu sistemi, büyük kolaylıklar sağladı. Ama henüz akılıl telefon almayan, hata E-Devlet şifresi bile almayan çok sayıdaki vatandaş için bu uygulama tam bir sorun oluşturmakta. Emlakçılar ise bu konuda sürekli kendilerine vatandaşların gelerek yardım istediğini ifade ederek, evrağını alarak tapuya gelen vatandaşa tapunun eskisi gibi hizmet vermesini istedi.

Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, gazetemize yaptığı açıklamada web tapu sisteminin kendi işlerini büyük ölçüde kolaylaştırdığını hatırlattı. Ama kendisine ve bir çok emlakçıya gelen vatandaşların yeni sistemi kullanamamaktan şikayetçi olduğunu ifade eden Çeker, “Tapu’ya elinde evraklarla gelen vatandaş işlem yapamayarak geri gönderiliyor. Bu insanların işlemlerini burada çözmek gerekir” dedi.

Tapu’dan vatandaşa yardımcı olmalarını talep eden Çeker, şunları söyledi:

“Tapudaki başvurularla ilgili sıkıntılarımız var. Web’den başvuru yapılsın, telefondan başvuru yapılsın, Bu pandemi zamanında işte salgın hastalıklar var diyerek bu sistemi geliştirildi. Bu sistem iyi bir şekilde gitmeye başladı. Tabi ama bazı sıkıntılar başladı. Artık pandemi dönemimiz bitti. Sıkıntılarımız bitti, her şeyimiz bitti. Yani tamam web’ten gene müracaatlar yapılsın, telefonlardan gene müracaatlarını yapılsın ama burada her vatandaşımızın bu yeni nesil telefonları yok. Başvuruyu nereden, neyi nasıl yapacağını bilemiyor. Köyden gelmiş işte tarlasını satacak paraya ihtiyacı var. Sisteme nasıl girecek bilmiyor, geliyor bizi buluyor. Diyor ki ya ben gittim tapuya müracaatımızı yapacağız işte satacağım ama satışı için götürdüğüm evrakları dediler ki, web’den müracaatını yap, telefonla müracaatını yap. Nasıl yapacağım ben bilmiyorum diye ortada kalıyor vatandaş. İşte bunu gene eskiden alındığı gibi işte tapuya gidildiğinde bu vatandaşlarımız müracaatını yapmak istediğinde oradaki memurda ‘biz alırız’ deyip de müracaatını alması lazım. Yani bu sistemin yeni sistemin de devam, eskiden de nasıl yapılıyorsa o sistemde devam etmesi lazım. Bu sıkıntılarımız var. Bunları tekrardan gündeme getirmek istiyoruz yani. Vatandaşımız daha çok rahatlar dediğimiz gibi de birçok kişide bunu nasıl ne şekilde gireceğini bilmiyor. Vatandaş benden rica etmek zorunda kalıyor. Böyle olmaması için vatandaşın evrakları tapudaki çalışanlar tarafından geri döndürülmek yerine işleme alınması gerekiyor. Eski sisteminde olmasını, yeni web tapu sisteminde olmasını talep ediyoruz.”

Yavuz Göktaş

Son Güncelleme: 19.12.2022 17:35
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.