EĞİTİMDE YENİ YOL HARİTASI ÇİZİLİYOR

Edirne’de 2024-2025 eğitim-öğretim yılı öncesinde düzenlenen Milli Eğitim Çalıştayı, önemli mesajlarla başladı. Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Ferhat Yılmaz ve Edirne Valisi Yunus Sezer'in katılımıyla gerçekleşen çalıştayda, eğitimde yeni modelin uygulanması, okullardaki fiziki altyapının iyileştirilmesi ve eğitimin sosyal yönleri üzerinde duruldu.

EĞİTİMDE YENİ YOL HARİTASI ÇİZİLİYOR

Edirne’de 2024-2025 eğitim-öğretim yılı öncesinde düzenlenen Milli Eğitim Çalıştayı, önemli mesajlarla başladı. Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Ferhat Yılmaz ve Edirne Valisi Yunus Sezer'in katılımıyla gerçekleşen çalıştayda, eğitimde yeni modelin uygulanması, okullardaki fiziki altyapının iyileştirilmesi ve eğitimin sosyal yönleri üzerinde duruldu.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
05 Eylül 2024 Perşembe 00:00
EĞİTİMDE YENİ YOL HARİTASI ÇİZİLİYOR

Toplantıya, Edirne Valisi Yunus Sezer, Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Ferhat Yılmaz, Edirne İl Emniyet Müdürü Onur Karaburun, ilçe kaymakamları, ilçe belediye başkanları ve eğitim kurumlarının temsilcileri katıldı. Açılış konuşmasını yapan Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Ferhat Yılmaz, Edirne’deki eğitim kalitesini daha yukarıya taşımak için bu tür çalıştayların önemine inandıklarını belirterek bugün gerçekleşen çalıştayın amacının Edirne’de eğitimde karşılaşılan sorunların masaya yatırılarak, çözüm önerilerini tartışmak olduğunu söyledi.

YILMAZ,"TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ UYGULANACAK"

Çalıştayda konuşan Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Ferhat Yılmaz, Bakanlığın 2024-2025 eğitim öğretim yılı için belirlediği yeni yol haritasını paylaştı. Yılmaz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne geçildiğini ve bu modelin öğrencilerin öğrenme becerilerini geliştirmeye odaklandığını belirtti. Yılmaz, “Bu yeni sistemle birlikte öğretim programı hafifletildi ve öğrenciler için yoğun gelen kısımlar daraltıldı. Özellikle ilkokul birinci sınıftan itibaren alacakları kazanımlar yüzde 35 oranında azaltıldı. Bu sayede, öğrenciler daha rahat bir öğrenim süreci geçirecek” dedi.

Yılmaz, derslik başına düşen öğrenci sayısının ilköğretimde 16, ortaöğretimde ise 15 olduğunu ve bu rakamların Türkiye ortalamasının altında olduğunu vurguladı. Ayrıca, öğretmen başına düşen öğrenci sayısının da ilkokulda 14, ortaöğretimde 9 olduğunu belirten Yılmaz, bu sayılarla Edirne’nin eğitimde başarılı bir konumda olduğunu ifade etti.

EĞİTİMDE DİJİTALLEŞME VE MESLEKİ EĞİTİM VURGUSU

Ferhat Yılmaz, yeni eğitim döneminde öğretmenlere yönelik seminerlerin devam ettiğini ve ilk olarak okul öncesi, birinci, beşinci ve dokuzuncu sınıflarda yeni müfredatın uygulanacağını söyledi. Ayrıca, mesleki eğitimin önemi üzerinde duran Yılmaz, öğrencilere otomatik yerleştirme sisteminin getirileceğini de duyurdu. Bunun yanında, devamsızlık yapan öğrencilere müdahale edileceğini ve öğrencilerin okul dışındaki zamanlarını verimli geçirmeleri için yeni projelerin hayata geçirileceğini belirtti.

VALİ SEZER: "EĞİTİM, TÜM TOPLUMUN SORUMLULUĞUDUR"

Edirne Valisi Yunus Sezer, çalıştayda yaptığı konuşmada eğitimin sadece Milli Eğitim Bakanlığı'nın değil, toplumun her kesiminin katkı sağlaması gereken bir süreç olduğunu söyledi. Sezer, “Eğitim sistemini sadece okullarla sınırlı tutamayız. Belediyeler, sivil toplum kuruluşları ve diğer kurumlar bu süreçte rol almalı” dedi. Ayrıca, eğitimin bir ilin en önemli meselesi olduğunu vurgulayan Sezer, "Edirne eğitim açısından iyi bir noktada, ancak rutinleşmeden, sürekli bir gelişim hedefiyle ilerlemeliyiz" şeklinde konuştu.

Vali Sezer, okulların fiziki durumlarına da dikkat çekerek, 2025 yılına kadar tüm okulların güvenlik, kamera sistemleri ve fiziki altyapılarının tamamlanacağını belirtti. Okul binalarında eksikliklerin giderileceğini söyleyen Sezer, okullar arası başarı farklarının en aza indirilmesi için de çalışmalar yapıldığını kaydetti.

Çalıştayda alınan kararların, 2025 yılına kadar uygulanacak eğitim planlamasında temel unsurlar olacağı vurgulandı.

Mert Hamarat

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.