Oldukça sıkıntılı bir yıl geçirdik.
Salgın hastalık konusunda bir öncekine kıyasla olumlu gelişmeler ve rahatlama olsa da 2021 yılı öncelikle ekonomik anlamda neredeyse çöktüğümüz yıl oldu. Ekonominin etkilerinin dışında hava şartları yüzünden de bir çok sıkıntı yaşadık.yıllardır özlemini çektiğimiz ve hevesle beklediğimiz Edirne Motokros Yarışları hava muhalefeti yüzünden iptal oldu mesela. Umarım bunu 2022’de yaşamayız.
2021 yılında yaşadığımız sıkıntılı anlardan bizi çok kez kurtaran, en azından kafamızı bu konulardan uzaklaştırmamıza yardımcı olan otomobil ve motor sporları açısından durum farklı. İlimizde şanssızlık yaşamış olsak da dünya geneline baktığımızda son derece verimli bir yıl oldu.
Öncelikle Formula1’de yıllardır pistlerin tozunu atan efsane pilotlardan Umursamaz Finlandiyalı Kimi Raikonen’in de emekliliğini açıkladığı yıl oldu 2021.
Son yarışa kadar da puan puana süren bir mücadele izledik 2021’de. Muhteşem geçen sezon yeni ve genç bir şampiyonla sona erdi. Son saniyeye kadar yaşanan mücadele son yarış bittikten sonra da bir süre devam etse de sonunda Formula1’in ilk Hollandalı Şampiyonu Max Verstappen’in şampiyonluğu gece yarısı resmen onaylandı. Bizi daha çok ilgilendiren iki tekerlekli kategoriye geldiğimizde iki baş kategori ve devamında alt kategoriler vardı. Bunlarda da Yamaha üstünlüğünü gösterdi. Moto GP’de Quartarraro yıllardır şampiyon olamayan Yamaha’yı şampiyon yaptı. World Superbike Şampiyonluğu’nda ise rahmetle andığımız Arif Razgatlıoğlu’nun küçük oğlu Toprak, Kenan Sofuoğlu’nun da elinden tutmasıyla son 4-5 yıldır göstere göstere geldiği sonuca ulaştı. Dünya Şampiyonu oldu ve Yamaha’yı bu kategoride de zirveye taşıdı. Bayrağımızı zirveye dikip İstiklal Marşımızı da tüm dünyaya tekrar dinletmiş oldu.
Alt kategorilerde ise Bahattin Sofuoğlu ve Can Öncü oldukça başarılı yarışlar çıkardı. Moto3’te yarışan Deniz Öncü ise başarılı performansına rağmen bir kaç kez kendi ekibinin hatalarına kurban gitti. Tahminen birilerini de korkutmuş olacak ki karıştığı ve suçu olmayan bir kazada günah keçisi ilan edilerek 2 yarış ceza alması son derece üzücüydü. Cezası bittiğinde katılabileceği sadece bir yarış kalmıştı ve o son yarışta da uzun bir süre yarışı domine ederek ve lider götürerek yeteneğini ve becerisini tekrar kanıtlamış oldu.
4 tekerlekli dünyaya dönecek olursak Le Mans serisinde yer alan Racing Turkiye ekibi de yıl boyu güzel sonuçlara imzalar attılar. Asya Formula’da yarışan ve özellikle sosyal medyada Formula1 pilotlarıyla yaptığı simulasyon yarışlarındaki başarılarıyla gündeme gelen Cem Bölükbaşı’nın Aralık ayında F2 testlerine katılması ve oldukça başarılı sonuçlar alması yaşadığımız yılın son güzelliklerinden biriydi. Umarım 2022 genel hayat ve ekonomik alanlarda yok denecek kadar az, otomobil ve motor sporları alanlarında çok daha fazla mücadele içerir. Tekerinize taş gelmesin. İyi yıllar.