Edinilen bilgiye göre, Sağlık Bakanlığı'nın sağlık hizmetleri telefon ile randevu oluşturma servisi olan Turkcell çağrı merkezi şirketi 2019 yılında personel alımı yapan asist personel ile 3 yıllık sözleşme yaptı. 3 Yılın sonunda yeniden ihale yapılarak ihaleyi kazanan firma olan Asistt'e işin devri yapıldı.
Turcell firmasını Asistt'e devreden yetkililer 3 yıllık sözleşme yaptığı personelden, iş çıkışı yapmak isteyenlerin tazminatlarını ödemek istemediği iddia edildi.
Edirne'de 569 kişinin çalıştığı çağrı merkezinde işten ayrılmak isteyen çalışanların iddiasına göre, firma yetkilileri çalışanları tüm haklarını saklı olarak aynı firmada çalışabileceklerini dikte ediyor. Çalışanlar bunun nedenini merak ediyor.
Çalışan personelin bir kısmı, bu firmada yeniden devam etmek istemedikleri, firmada çalıştıkları süre içinde kendilerine kötü davranıldığı gibi iddialarda bulunarak tazminatlarının verilerek işten ayrılmalarına izin verilmesini talep ediyorlar.
Birçoğu üniversite mezunu olan ve farklı mesleklerden gelerek burada çalışan çok sayıdaki personel kendi mesleklerini yapmak istediklerini dile getirerek, tazminatlarını almak istediklerini söylüyorlar. Firma yetkililerinin kendi mesleklerini yapmak isteyen gençlerin önünü neden kapattığını soran personel, yetkililerden bu sorularına cevap bekliyor.
İş kanunda çalışan bir personelin, çalıştığı kurumdan rahatsız olduğu sebeplerden dolayı istifa etme hakkının verildiği hatırlatılırken, sözleşmesi bitmiş olan bir personelin yeniden sözleşme yapmama hakkının olmasına rağmen, farklı bir firmada çalışması dikte edilmesinin yasal olmadığı da vurgulandı.
Yavuz Göktaş
Emre SEDEF
27 Nisan 2022 Çarşamba 06:09